czwartek, 21 lutego 2013

DOMOWY SER ŻÓŁTY

W zasadzie nie jest to typowy żółty ser a raczej ser smażony.  Świetnie się roztapia i jest o wiele mniej kaloryczny od tradycyjnego sera, więc zadowoli osoby na diecie (bez dodatku masła). Coś fajnego również dla tych, którzy chcą wiedzieć co jedzą - bez dodatku chemii..:)


SKŁADNIKI:
1 kg sera białego półtłustego
1 litr mleka
2 rozmącone jajka - najlepiej wiejskie
7 dkg rozpuszczonego masła
1 płaska łyżeczka sody
 1 łyżeczka soli - wg gustu
troszkę wegety
+ ulubione dodatki - u mnie: zioła prowansalskie i szczypta kurkumy dla koloru

WYKONANIE:
Do zagotowanego mleka dodać ser i  gotować przez 20-25 minut często mieszając aby się nie przypalił, następnie odcedzić lecz nie wyciskać. Ser ma być wilgotny.
Dodać jajko, sól, masło i przyprawy. Następnie dołożyć sodę. Można smażyć na teflonie lecz ja polecam ugniatać łyżką przez 15 minut w kąpieli wodnej (mniejszy garnek włożyć w większy wypełniony wrzątkiem) wtedy jest mniejsze ryzyko przypalenia. Kiedy ser ma konsystencję gęstej masy budyniowej przekładamy do pojemnika lub do obciętej plastikowej butelki i mocno ugniatamy.Kiedy wystygnie wyjąć z formy i szczelnie zawinąć folią spożywczą aby nie wysychał. Gotowy do jedzenia po kilku-kilkunastu godzinach. Smacznego..:)

13 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie i na pewno jest zdrowszy od sklepowego!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. az wierzyc sie nie chce, ze taki ladny wychodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie. Będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. odrazu zgłodnialem super!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda wspaniale i pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sery żółte uwielbiam! A o takim czymś jeszcze nie słyszałam, chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. jak widać - to nic trudnego zrobić żółty ser. Wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam ale dodałam za dużo masła i takie suche wyszło. co teraz czy mogę dodać wiecej sera białego i bedzie ok? czy od nowa robic?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam ten ser i tak szczerze pisząc nawet nie przypomina smaku sera ... ten smak mi przypomina smak sera typu Liliput, ale takiej gorszej jakości ...
    Nie dodawałam żadnych przypraw i być może dlatego jest tak paskudny w smaku?

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń