piątek, 8 marca 2013

DUSZONE ŻEBERKA Z MIODEM I PIECZARKAMI

Absolutnie niedietetyczne, absolutnie pyszne:) Tak właśnie można opisać duszone żeberka z miodem i pieczarkami:)

SKŁADNIKI:
1 kg mięsnych żeberek
2 łyżki dobrego miodu
1 opakowanie przyprawy do żeberek
kilka łyżek oleju lub smalcu
łyżka mąki ziemniaczanej 
30 dkg pieczarek
2 duże cebule
2 ząbki czosnku
szklanka bulionu
 sól,pieprz

WYKONANIE:
Żeberka podzielić na mniejsze porcje - takie na jedną kostkę. Mocno oblepić mieszanką z miodu przyprawy i czosnku. Zostawić na całą noc w lodówce. Następnego dnia na mocno rozgrzanym oleju lub smalcu obsmażyć na rumiano partiami żeberka i przełożyć do garnka. Udusić pieczarki z cebulą na tym samym tłuszczu, odsączyć i przełożyć do mięsa.  Podlać szklanką bulionu. Dusić w szybkowarze 30-40 minut lub w garnku do miękkości. Jeśli dusimy w garnku uzupełniamy płyn w miarę odparowywania. Gdy żeberka będą już miękkie dodajemy sól i pieprz do smaku oraz podbijamy sos łyżką rozmieszanej z wodą mąki ziemniaczanej i zagotowujemy. Podawać posypane pietruszką.

4 komentarze:

  1. Pyszne !! mięsko samo odchodziło od kości !

    OdpowiedzUsuń
  2. no rzeczywiście wspaniały przepis. ja do dzisiaj go stosuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie przygotowuje żeberka, mam nadzieję, że wyjdą mi pyszne

    Iza

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wyzej. Ja rowniez przygotowywuje zeberka wg. przepisu i mam nadzieje ze beda
    pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń