sobota, 5 stycznia 2013

FILET Z KURCZAKA PANIEROWANY PŁATKAMI I SEZAMEM Z BANANOWĄ NIESPODZIANKĄ

Długo zastanawiałam się nad tym połączeniem, ale kiedy po raz pierwszy raz spróbowałam tego dania rozwiało ono moje wszelkie wątpliwości. Delikatny kurczak z soczystym słodkim bananem smażonym na maśle a wszystko to w chrupiącej panierce... Palce lizać :)

SKŁADNIKI:
filet z kurczaka (1 na osobę)
dojrzały banan (1/2 na fileta)
masło do banana
olej do smażenia
płatki kukurydziane i sezam do panierki

PRZEPIS:
Fileta z kurczaka rozbić. Oprószyć solą, pieprzem imbirem i curry. Zostawić w lodówce na ok pół godziny. W tym czasie na patelni rozgrzać masło. Usmażyć na nim połówki dojrzałych bananów. Na filetach wylać troszkę wystudzonego masła, na którym smażyły się banany. Posypać żółtym serem. Ułożyć ćwiartki lub połówki bananów (w zależności od wielkości fileta) na rozbitej piersi. Zawinąć jak dewolaja. Płatki kukurydziane zmielić blenderem lub pokruszyć, dodać ziarna sezamu. Ruloniki panierować w mące, jajku i panierce z płatków i sezamu. Smażyć w głębokim oleju do uzyskania złocistego koloru. Po wyjęciu posypać startym żółtym serem. Można przekroić, tak jak ja, na pół i  na patelni delikatnie przyrumienić bok dewolaja chociaż nie jest to konieczne:) Podawać z frytkami lub ziemniakami i surówką:)

19 komentarzy:

  1. Mmmm... aż chcę się zjeść! :)

    M.S

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne przepisy

    OdpowiedzUsuń
  4. apetycznie wyglada-az zglodnialam :-)
    Anna Brodawska

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam :)Smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne :)
    D.W.

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie wygląda musi byc pyszne :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm, ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe połączenie będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm pyszności ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszneeeeee smakowitosci

    OdpowiedzUsuń
  12. ale mi się ochota zrobiła... pychotka :P mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny pomysł ! Ciekawe jak smakuje takie połączenie hmmm ... czas to sprawdzić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale smakowite
    Ewa Rafałowska

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł i wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super przepis. Właśnie jestem po obiadku i pękam bo tyle zjadłem :)

    OdpowiedzUsuń